Monday 16 April 2012

pulau perhentian third day

selamat malam semuaa ~

maaf agak lambat sikit sambung entry PULAU PERHENTIAN ni , almaklumlah aku tunggu gambr dr sorang abg ni , sebbnya die jew wak camera kan ! camera MAN lah kata kan . thanks tu abg topek errr betul ke? 

PULAU PERHENTIAN third day ! berepisod-episod la cta aku kan . ahaks biasa meyhhh ! g bercuti lama lak tu 4 hri 3 malam pulak kan , so banyak la kena cita . oke pada hari ke 3 apakah aktiviti ktaorang ? biasalah pada malam kedua tu puas-puas suda aku bercinta ehhh xda-xda mana da . pakwee sibuk maen kad mana layan aku , wuaaaa pas die suh aku makan ubt aku pun naik bilik tidur bosan lah aku tgk dewang men kad bukan aku paham pun kan . so balik bilik tidurr la apa lagi sebabnya keesokkan hari nya memerlukan tenaga yg banyak . iyewlahh aktiviti pada hari ketiga jungletracking ! so mesti kna siap sedia mental dan fizikal bukan ? tuiiiii hahahaha.

rutin harian disini biasalah bangun pagi , g mana lagi bekpess la kan. pas bekpess kami pun bersiap sedia utk jungle traking ke pulau bersebelahan iaitu LONG BEACH . dalam perancangan nk g sampai ke kawasan perkampungan disitu tapi disebab kan ada yang xlarat nk jalan jauh jadi stop sampai LONG BEACH perjalanan hapir sejam lebih xsilap aku la. apa lagi biarkan gambar berbicara pula . ^_^


panas kan badan dulu sebelum bergerak


ehh pakwee
wee


errrrr


sesat pulak sorang kt belakang tu kan
haha!
weeee sebelah akak ipar la


k.ika aten


gila mencabar ni


jejaka kami
ahaks


fuhh fuhh fuhh gigih tu aku jungletraking , sebelum di tiba di long beach kami singgah di beberapa pulau kecil antara nya eve and adam beach.
firdaus
fathin
<3


gurlssss


oittt ada lagi
ahaks


team kami


oke da hilang kan pent di eve n adam beach ni kami pun sambung kan misi kami yang tertangguh nii. ayuhhh mulakan perjalanan ke long beach. jujur gua habaq sama luu perjalanan kesana memang sangt mencabar aku pun hampir-hampir tumbang jugalahhh tapi seb bek aku kann kuattt ! so no hal la cehhh cakap besar pulak kan. hehe ! masa dalam perjalanan ni ada akak sorang ni pitam mengelabah juga lah sebb die tetba pengsan kan. tapi seb bek die kuat semangat kira berjaya la juga sampai ke destinasi kan.

ermm sebelum tiba ke destinasi kami , kami singgah sebentar di puncakk sempadan antara long beach ni , di kawasan kipas panas . subahanallh sangat cantik permandangan dari ats ni.

lihatt cantikkann
OMG ! sapa pulak nii
oitt curangg yew
ahask


ni la rombongan kami semua
15 orang semuanya


ramaii kannn
(rombongan cik kiah)


penattt tauuu


cantikkk


pun boleee laa


saya sayang awak


sweet coplee


tersesat pulakk errr


ehhhh ada lgiii


oke kami punn sweet bukan?
^_^


sattt nak lapp peluhh nii , penat menaip tau. fuhh suda sambung balek , akhirnya kami tiba di destinasi yang kami nk tuju tu diaaa LONG BEACH akhrnya kelihatan.

jalan duluu laparrr


bagai-bagaii


lihattt lahhhh
ahaks


ni la 
LONG BEACH


sampai suda ke destinasi kami , ehhh japp xabes cita lagi lahh sampai je kt long beach ni aku pun xfaham la keterujaan betul tgk pokok kelapa kan . dewang ni sebenrnya bukan pe da dahaga sangat tu teringn nk mnum kelapa fresshh pe lagi , da nmpak pokok kelapa tu kait la buah die. ha nah tgkk lagii sampai muntah ijo.

aku tolong tengok ajew yeww
hehe


semangat benoo
abg ipa aku ni


ha tgk la lagi


ehh ehhh apa ni?
selit juga
hahaha


setle semua apa lagi masing-masing da lapar la kan , so g la cari kdai makan dan makan . tapi yg xbest nya kt long beach ni makanan die yaa ampunn mahal bangat bole bankrup lama-lama kt sini padahal xsedap mana pun . 

oke da satu jew sebb penatt suda



selesai makan semua , time ni decide sapa yang nk balek jungletrak n sapa yg nak balek nek boat. huuu aku prefer nek boat sebb aku da semput nk lalui jalan tu lagi. pakwee lak nk decide nak jungle trak . so die n da yang setengh tu g la blek kot jungletrack , yang separuh lagi nek boat .tapii coppp sebelum aku lupa , ha guest  wht ??? waa happy sangatt , sungguh xtipu ahaks. walau pun penat kan , sebbnya walawehhh pakwee hadiahkan aku tedybear penyuuuu (jangan lah jeles ye) . suka suka suka i love u lah pakwee weeee.


jangann lahh jemuu lagii


weeeee


ha nmpak dokk penyuu saya
haha


sayang penyuu tu tauu
kharul , aku , kak nita, kak sam , angah,
belakang kiri
topekk , amir


naik boat ni laa
serammm nihh~


byee byeee selamat tinggal LONG BEACH balek semula D LAGOON BEACH .penatt gilaa , sampai-sampai je d lagoon apa lagi balek bilik tidurr laaa , penattt wehhhh .kebetulan kami sampai geng-geng pakwe pun sampai ahaks. lebih kurang pulak perjalanannya kan.masing-masing penat , n merehat kan diri xketinggalan juga kami . tidur tidur dan tidur. tapi ada juga yang xtdo tau , yelah ini last day kami kt sini so dewang wat la aktiviti sendri , seperti men gitar , ada yang santai-santai , ada yg sambung bercinta. aku sedar-sedar da petang , pe lagi aku kejut pakweee bangunn ajk mandi lautt. hehe! petang tu aktiviti kami mandi ajewla opssss ! telebey suda.

pada sebelah malam pulak ,selepas semua setle makan kiteowg maen bermacam-macam permainan , dari yg moden sampai lah yg tradisional , walawehhh syioookkkk cekk hababqq hangg !!!! yelah malam terakhir di d lagoon beach ni kan so kena la gunakan sebaik mungkin . memag tido lambt lah cta nya kan . geng kiteowg je yg bising malam tu . haha! around 4 pagi jugalah baru aku tidurr. lambt kan? haha! sebab nya aku sambung bercinta nan pakwe tersayang tuu. macm-macam dicitanya . thanks b sebab buat sayang bahagia , memang rezeki aku lah kan dapat ikut die g bercutiii ^_*

esok sambung last day oke.
salam

No comments: