Friday 27 April 2012

how we meet

asalamualaikum

apa khabar wahai folower , silent reader and STALKER ! ? terima kaseh sebb sudi menjengah blog aku yang xseberapa ni kan , tambah pula banyak kepada bercerita mengenai rutin harian aku kan , so ada aku kesah ke apa korang nak anggap dan sebagainya , janji aku xda gangu korang dan korang jangan lah sebuk-sebuk nak ganggu hidup aku oke. ahaks. oke entry aku kali mungkin agak panjang sedikit jadi aku berharap korang semua bersiap sedia dari segala sudut yew ! muahahaha.

ececech how we meet gitu , bajet aku ni becinta nan retis kan yang banyak kontrovesi and gosip-gosip liar. xtau la kenapa hati semut ku ini memanggil untuk menaip entry ini sambil melayan lagu kristal luahan hati erk ~ jom sambung how we meet ini oke .actually bukan lah cerita apa sangt , seperti gosip panas antara retis-retis kt malaysia ni yang selalu kita tengok kt MELODI  jam 12.30 hari tu . haish apa lah aku melalut sangat ni kan , suda-suda cukup suda lalalalala eh eh nyanyi pulak aku , maaf maaf hehe ! mukadimah sangat penting ! sila muntah kuning .

aku just nak share sikit nan kowang macam mana aku berjumpa dan berkenalan dengan BINTANG HATY PAKWE , HUSBAND opsss ! aku ni . sejak - sejak aku banyak sangt masa  terluang ni kan jadi banyak juga lah aktiviti tak berfaedah yang aku lakukan selain online offline , stlker macam lagi lah .entah kenapa semalam perasaan rindu sangt buat kekasih tersayang tu , jadi secara xlangsung aku tengok-tengok balek pic-pic dalam lappy aku . omaigod omaigod omaigod ! xsangka banyak pula pic pakwe aku ni lam lappy aku . muahahahahaha mana datang gambar banyak-banyak ni lau aku xcuri opsssssss kantoi ! ^_^

tak pernah aku sangka perkenalan kitaowang akan jadi sejauh ini , memang sangat-sangat xsangka sebab pada mulanya aku bukan berkawan dengan die , kiranya perkenalan kami ni atas kawan bukan secara langsung . ini lah namanya jodoh dan takdir bukan . ha meh aku cta cam ne perkenalan kami ni , masa first sem aku ada berkenalan dengan seorang budak dr uni aku , tapi kos laen  nama die raymie, budak ni amik kos photographer. ada satu hari aku ikut geng photographer ni pergi satu pameran di pasar seni , start dr stu lah aku rapat nan raymie ni dan kami saling berhubungan . xlama selepas tu aku ada terkomen satu pic kat fb raymie ni , tetba mencelah pulak seorang budak tah dtg dr pelusuk mana tah aku pun xpasti kan , haha! komen punya komen tup tup tup die g add aku ! omaigoshh what happened. start dr stu aku pun berkawan lah nan die , dan die pun cta la yang die ni kawan baik raymie . asal online jew die pasti tegur dan kami saling bertukar-tukar cerita nama nya adha , dulu aku pagl die carloss pasan owg puth gamaknya .

nak dijadikan cerita da satu hari tu si adha ni ajk la aku jmpa ,ala menjadi kebiasaan bukan kalo nk jmpa tu xkan la nk kawan dialam maya saja ,  sambil tu die nak amik raymie ni balek rumah. so decide punya decide kami pun jumpalah , si adha ni dtg shah alam jmpa aku . maaf bukan aku sowang aje eh , kami semua berenam masa fisrt jmpa tu , aku bwa roomate aku sekali ika and fida . si adha ni pulak datang dengan kawan nya . siapakah ? omg ! haha . pakwe aku sekarang ni lah . ahmad firdaus sulaiman. first kteowg jmpa ni lepak-lepak kedai mamak sambil tu bekenal-kenalan la kan . jujur cekk habaq cek diam jew time jmpa ni langsung xpandang en.pakwe ! miahahahahaha. yelah time ni aku nk date nan owg len kan , camno ley sangkut nan die lak ! ahaks.


jalan-jalan shah alam sampai sesat jugalah , memag lawak masa first jmpa ni dengan duduk berhimpit dalam kereta , yelah 6 orang kan mana xsempitnyaa bukan nek alphad or estima ni myv saja errr. start dr stu ktewog bertukar-tukar fb and banyak berhubungan melalui alam maya . memang aku xpernah expect nk bercinta nan die , asalnya aku nk kawan je nan die , jujur aku suka kawan nan die , yelah perangai mereng die tu buat aku selesa sangat bila bersama , pastu die lak rajen nak melayan sewel aku ni kan memang menjadi-jadi lah ! hahaha. bila da selalu berhubung opcoss la nk jmpa bukan? first aku keluar nan die , ni bukan dikira date oke sebbnya keluar sekali dengan housmate aku semua sekali 4 orang , ana , fara , fida aku , n die . kteowg g karoke kt summit . semua die payung welll sapa suh ajk aku kua kan so tanggung la miahahahahaha (gelak jahat) maaf sayang xniat pun .

ha ni pic yang aku jmpa tu meh tgkk

tara
ana , fara , fida ,aten


opssss
first time dgr die nyanyi
^_*


pic ni buruk tp nak letk gk
ahaks
mesti pakwe xsangka kan
ada pic ni

errrr gemuk lak aku


second meet baru dikira dating kiteoawg yang fist la . kali ni aku jmpa berdua saja nan die tanpa gangguan orang laen . alolo suka pulak aku bila teringat time ni . hehe! masa ni kteowg keluar pergi ts tgk wayang + makan-makan , sembang and jalan-jalan. first cta tgk nan die xmen . thanks lagi sekali sebb sudi belanja saya pakwe ! weee. time ni baru die tau perangai keras kepala aku , sampai die sendiri xterlayan tauu hahaha! apa yang berlaku sebenarnya , mesti tertanya-tanya bukn? benda ni berlaku sewktu die nak antar aku pulang tapii ........................... aku xnak balek yelahh mana puas lagi kua time nie xkan nk gtauu malu lah kan. ngeeee. so aku wt hal la xnk blek aku menggunakan kelebihan yang ada , da ada guna la kan. sampai kan housmate aku tersalah anggap jugalah ingt kan kami ni bergaduh padahal xda pun siap bole gelak-gelak ag ! hahahaah seyess habaq hang lawak.

lama kelamaan kami menjadi semakin rapat sehinggalah aku balek cuti sem , kteowg still berhubung time tu asyik duk nak ym jew sebb da webcam. ahaks. maluu aku first ym nan die kantoii sua aku bergntung kt bilik die cakap sua 2 minggu xbsuhh ceittt !!! haha! sampai la bukak sem balek kiteowg still jmpa , masa kali ketiga aku jmpa nan die. omaigoshhhh he' s purpose me . wuaa. xyanh nk purpose la sgt kan , xtau la cm ne bole berlaku tau-tau aku da cople nan die perasaan syg tu dtg wktu bla pun xsedr , tulah seblm ni ego sgt ! cakap aku xkan jatuh cinta dengan ahmad firdaus ! ale2 len lak jadinya . grrrrrrr ~

ni pic fist im officially taken by him

opssssss
^_^


fokus drive oke



pakwe !
still u remember this pic



ha cam tu lah perkenalan kami sehingga la ke berkasih sayang ni , lau kowang nak tau cm ne die purpose aku bole tgk kt older post . malas pulak aku nk cta blek kan. kang ada lak yang menyampah tapi aku xkesah pun . haha! sebab aku rasa entry ni da sangat panjang pulak , he ' s different with another and i love him so much .

salam

No comments: