Monday 24 September 2012

judgement

asalamualaikum dan selamat petang semua (senyum)

fuh fuh fuh lama da xhupdate en.blog kesayangan ni , almaklumlah tuan blog ni sekarang sibuk memanjang mengalah kan PM kita haha. kesian en.blog selalu ditinggalkan dan diketepikan ibarat anak-anak yg kurang kasih sayang ibu bapanya. ishh apa aku bebel panjang-panjang ni pulak ,puh puh puh kasi buang dulu itu habuk susah pulak aku nk menaip kang . apa khabr semua follower and stalker-stalker aku , mence bajet sunggh budak ni ada stalker konon haha!.sejak-sejak akhir ni banyak perkara yg berlaku dalam hidup aku dr segi yg baik ataupun yg burk , semua hal ni sedikit sebanyak mematangkan aku dalam pemikiran , mungkinkah? aku masih lagi belajar dr apa yg telah berlaku dalam hidup aku selama ini , walaupun kadang-kadang aku keliru dengan apa yg aku lalui , tp buat masa ni semuanya masih bole dikawal alhmdullah. sem ni aku da msuk sem 5 sepattnya aku lebh byk fokus dr sebelum ni , lagipun sem ni aku kna strugle sikit hope aku bole buat ! doakn aku oke ^_^. judgement ? apakah mengapakah korng semua paham dok yg dimaksudkan judgement ?. aku pun kurang mengerti mksud seberna judgement ni , tp apa yg aku nk kongsikan setiap orang berhak membuat judgement kt atas diri kita xkesahla baik atau buruk kan , apa yg kita rasa baik utk diri kita , kita ambil jdikan panduan yg xeluk tu jdkan pengalaman.semua orang berhak mengata apa saja , tp yg lalui kita , yg tahu hal sebenar diri kita .jadi jangan la kita terlalu mempercyai dan mengambil bulat-bulat apa saja orang nk ckp tu . pikir dan nilai sendiri apa yg btl + patut kita lakukan.aku bukan nk cakap kisah orang tp semuanya mengenai diri aku. apa yg berlaku sejak-sejak akhir ini , dan satu lagi igtlah jgn terlalu pesismis dengan seseorang itu , cuba faham dulu apa yg dilaluinya jgn terus-terus menghukum sebb nya suatu hari nanti perkara itu mungkin terjadi dlam hidup kita.

salam

No comments: